XBOX'tan, Sony'e Reklam Çalımı | Serkan Dinç
Şişecam; küresel tasarım markası Nude için moda ikonu Iris Apfel ile iş birliğine giderek özel bir koleksiyon tasarladı.
Nude Glass: Yalınlığı Iris Apfel ile Anlatmak
17 Eylül 2018
Su Altında Dans Ederek Yazılan Şiir
18 Eylül 2018
Tümünü Göster

XBOX’tan, Sony’e Reklam Çalımı

FIFA 2018'in reklam hakları Sony'deymiş, bu yüzden XBOX FIFA 2018 için reklam yapmaya karar verdiğinde karşısına çok büyük bir yasal engel çıkıyor.

FIFA 2018'in reklam hakları Sony'deymiş, bu yüzden XBOX FIFA 2018 için reklam yapmaya karar verdiğinde karşısına çok büyük bir yasal engel çıkıyor.

FIFA 2018’in reklam hakları Sony’deymiş, bu yüzden XBOX FIFA 2018 için reklam yapmaya karar verdiğinde karşısına çok büyük bir yasal engel çıkıyor. Fakat McCann London ile birlikte XBOX adeta sistemi hackleyip istediği reklamı yapıyor! XBOX’tan harika bir çalımmm, içeri passsss ve top ağlarda golllllll!!!!

Futbol biliyorsunuz ki spor olarak tabir edilse dahi dünyanın en büyük endüstrilerinden biri haline geldi. Yani bir spordan daha fazlası. Düşünsenize siz hiç spor yaptığı için milyon dolarlar kazanan bir insan gördünüz mü? Yada siz hiç spor yaptığınız diye birinden para aldınız mı? Hayır daha çok spor yapabilmek için gittiğiniz spor salonlarına paralar ödediniz. Fakat futbol öyle değil işte…  Xbox ve PlayStation’ın ne kadar çok kendine özgü oyunu olsa da FIFA ve PES serileri tek başına konsol sattırmaya yetiyor. Xbox da FIFA 2018 oyununu tanıtmak istemiş ancak Sony tarafından yasal bir engelle karşılaşınca sistemi hack’leyen bir kampanyaya imza atıyorlar McCann London ile birlikte.

FIFA 2018'in reklam hakları Sony'deymiş, bu yüzden XBOX FIFA 2018 için reklam yapmaya karar verdiğinde karşısına çok büyük bir yasal engel çıkıyor.
FIFA 2018’in reklam hakları Sony’deymiş, bu yüzden XBOX FIFA 2018 için reklam yapmaya karar verdiğinde karşısına çok büyük bir yasal engel çıkıyor.

FIFA 2018, hem PlayStation’a hem de Xbox’a çıkan bir oyun. Bu nedenle de aslında her iki taraf için de bir çekişme var. Aynı ürünü iki farklı platform için pazarlama ve merak yaratma çabası. Ancak Sony, FIFA’nın tüm reklam haklarını satın almış. Bu nedenle Microsoft, konsolunun yeni oyununu tanıtamıyor. FIFA 2018’den hiçbir görüntü göstermeden, bu oyunu nasıl tanıtabilirsiniz? Elbette gerçek futbolcularla!

McCann London tarafından hazırlanan Football Decoded kampanyasında Real Madrid ile iş birliği yapılmış. Ve futbolcuların hareketleri haritalanarak Xbox oyunundaki tuş kombinasyonlarına dönüştürülmüş. Ve 12 maç boyunca sahadaki reklam alanlarında bu kombinasyonlar futbolcuların hareketleriyle eş zamanlı gösterilmiş. Pas, çalım, orta, depar, feyk, faul gibi futbol hamlelerinin tuşlardaki karşılıklarıyla birleşince, kelimeleri emojiyle ifade etmek gibi bir görsel dile dönüşmüş.

12 maç süren kampanyada maç başına 650 milyon kişiye ulaşılmış. FIFA’nın özgün oyuncu kitlesi %10 büyümüş ve herhangi bir pazarlama hakkına sahip olmayan Xbox, FIFA’nın ve futbolun akla gelen ilk konsoluna dönüşmüş.

Serkan Dinç
Serkan Dinç
Sosyal Medya, Kurumsal - Kişisel Web Sitesi ve E-Ticaret sitelerinde çözümler üretiyorum. Şuanda Pio Ajans, Sosyalimci gibi dijital hizmetler veren kurumlara destek veriyor ve freelance çalışmalarıma devam ediyorum.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir