2014 Yılında Bu İnsanlar Neleri Aradı? | Serkan Dinç
Sosyal Medya Topluluk Yönetimi
Sosyal Medya Topluluk Yönetimi
9 Aralık 2014
Sosyal Medya’nın SEO’ya Katkısı
25 Aralık 2014
Tümünü Göster

2014 Yılında Bu İnsanlar Neleri Aradı?

Bismillahirrahmanirrahim… Selamun Aleykum,

Ararım seni her yerde, ararım… Issız gecelerde sevgilim nerede?

166670_497946959869_9206934869_5923342_1256878_n2014 Yılının nasıl geçtiğini dünyanın en büyük arama motoru devi olan Google’ın istatistiklerine baktığımız zaman anlayabiliyoruz. Aradıklarımız insanlığın neleri merak ettiklerini, endişelerimizi ve olmasını istediklerimizi gibi bir çok şey için bize cevaplar sunuyor. Google’da bize arama sonuçlarının istatistiklerini sunduğu için bizde insanlığın neleri merak edip etmediğini, nelere endişelenip endişelenmediğini yada en çok neyin olmasını istediğini analiz edebiliyoruz.

Aşağıda ki videoda Google’ın hazırlamış olduğu bu analizi üstün körü inceleyebiliriz. Ardından hangi kategorilerde en çok neleri aramışız gibi etkileşimlerin linklerini tek tek vereceğim.


2014 Yılının Arama Trendleri

  1. Spor
  2. Başlıklar
  3. Şöhret
  4. Bilim + Teknik
  5. Kayıp
  6. Günlük Yaşam
  7. Web Kültürü
  8. Popüler Kültür

Yukarıda Google Trends için hazırlanmış olan analizler var. Bunları inceleyebilirsiniz. Birde Google Trendsteki bazı konuların sizler için derleyeceğim. Bu sonuçlarıda aşağıdan inceleyebilirsiniz.

Türkiye’de 2014 Yılında Alışveriş kategorisinde arananlar en çok arananlar ve yükselenler

 

 

 

2014 Yılında Başvuru Kaynakları kategorisinde en çok arananlar ve yükselenler

 

2014 Yılında Bilgisayarlar ve Elektronik Ürünler kategorisinde en çok arananlar ve yükselenler

 

2014 Yılında Bilim kategorisinde en çok arananlar ve yükselenler

 

2014 Yılında Çevrimiçi Topluluklar kategorisinde en çok arananlar ve yükselenler

 

2014 Yılında Ev ve Bahçe kategorisinde en çok arananlar ve yükselenler

 

2014 Yılında Evcil ve Yabani Hayvanlar kategorisinde en çok arananlar ve yükselenler

 

2014 Yılında Finans kategorisinde en çok arananlar ve yükselenler

 

Yukarıda ki bazı aramalarda kategorisi ile ilgisi olmayan bazı anahtar kelimeler mevcut gibi görünüyor ancak biraz düşünüldüğünde hiçte mantıksız değil. Yada ben mi öyle düşünüyorum bilemedim ama bir tek Ekmeleddin İhsanoğlu’nun Ev ve Bahçe kategorisinde neden olduğuna anlam veremedim açıkçası…

Serkan Dinç
Serkan Dinç
Sosyal Medya, Kurumsal - Kişisel Web Sitesi ve E-Ticaret sitelerinde çözümler üretiyorum. Şuanda Pio Ajans, Sosyalimci gibi dijital hizmetler veren kurumlara destek veriyor ve freelance çalışmalarıma devam ediyorum.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir