Ağıt – Giotto | | Serkan Dinç
Şiir: Bertolt Brecht – Madem İyisin (Ozan Güven)
19 Temmuz 2020
Ecce Homo – Antonio Ciseri
22 Temmuz 2020

Ağıt – Giotto

İsa’nın hayatı Batı sanatında özellikle 11.yüzyılda Meryem ve İsa ile birlikte sıkça tasvir edilen bir sahne haline gelmişti. Giotto’yu çağdaşlarından en güçlü şekilde ayıran şey, çalışmalarının dramatik ve duygusal gücüdür. Neredeyse kadınların huzursuzluğunu ve yukarıdaki meleklerden gelen çığlıkları duyabilirsiniz. Hem yüzdeki hem de fiziksel duruşlarındaki kederin yoğunluğundan etkilenmemek mümkün değil.

Bu eserin genel hissi keder ve trajedi. İsa öldü ve haçtan yeni alındı. Meryem Ana ölen oğlunun kafasını kucağında tutar. Yüzündeki bakış, resimde gösterilen en yoğun duygudur. Bu, Kutsal Anne ile Oğlu arasındaki bağlantıyı vurgulamaktadır. Magdalalı Meryem, İsa’nın ayaklarına diz çöküyor ve dikkatle yaralarına bakarken onları elinde tutuyor. Bu zamana ait birçok resim Magdalalı Meryem’in ellerinde bir merhem kavanozu olacağını gösterecektir.

Resmin sağ tarafında orta zeminde üç adam var. En soldakilerden biri Aziz John Havari’dir.Uzakta sakin ve huzurlu olan , Aziz John’un ardındaki iki adam muhtemelen Arimathea’lı Joseph (gri sakallı olan) ve İncil’de özel olarak belirtildiği gibi Nicodemus’tur.

Kayalık bir dağ sırtı kompozisyonu böler ve bakışımızı Meryem ve İsa’ya yönlendirir. Arka plandaki ağaç muhtemelen İnsan Düşüşünden beri çorak olan ve bize ilk günahı hatırlatan iyi ve kötü bilginin ağacıdır. Gökyüzünde on melek vardır.Bazıları Aziz John gibi kollarını açarak acı çektiğini gösterirken diğerleri kederlerini başlarını önüne eğerek sessizce gösteriyorlar. Aslında burada Cennet ve Dünya’nın yasta birleştiği söylenebilir.

Serkan Dinç
Serkan Dinç
Masalarının arası geniş, insanların kendilerini güvende hissedeceği, enfes pastaları ve sohbetleri, tür tür kahve çekirdeklerinden kahveleri, keyfe göre nargileleri olan bir kafe açma hayalim var. Ama kafe açamayınca blog açtım!

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: