Ölen Sanatçı – Zygmunt Andrychiewicz | | Serkan Dinç
Gerçek ile Hayal Arasında Çizimler
Gerçek Hayallerin Çizimi
30 Mart 2020
Bir Delinin Hatıra Defteri – Erdal Beşikçioğlu
2 Nisan 2020

Ölen Sanatçı – Zygmunt Andrychiewicz

Ölüm edebiyatta, resimde ve heykelde sıklıkla kişileştirilmiştir. Akla gelen en yaygın görüntü elinde kargı ile siyah giyinen ölüm meleği figürü olacaktır. Ancak tarih boyunca birçok eserde keman ya da aslında kemanı çalan çalan iskelet figürü ölümün simgesi olmuştur. Bu nasıl ve neden oluştu? Size bundan bahsetmek istiyorum.

Keman uzun zamandır “şeytanın aracı” olarak görülüyordu; “kemancı olarak şeytan” teması folklorda ortaya çıkıyor. Bildiğimiz kadarıyla modern keman 1500’lerde gelişti ve halk müziği aracı olarak kullanıldığında Protestan Reformu ve Katolik Karşı Reformasyonda danslara eşlik etti.Dansın kendisi ve bu nedenle dernek tarafından yapılan keman “şeytanın işi” olarak kabul edildi. Rönesans döneminde, Ölüm’ün (veya Şeytan’ın) aksesuarı olan keman resimlerde ortaya çıkmaktadır.İşte bu gördüğümüz sanat ruhlu ölüm meleğinin hikayesi böyle.

Serkan Dinç
Serkan Dinç
Masalarının arası geniş, insanların kendilerini güvende hissedeceği, enfes pastaları ve sohbetleri, tür tür kahve çekirdeklerinden kahveleri, keyfe göre nargileleri olan bir kafe açma hayalim var. Ama kafe açamayınca blog açtım!

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: