Open Graph Kullanımı
17 Kasım 2014Şöyle Bir Ekip Var “BATESMOTELPRO”
7 Aralık 2014Herhangi bir blogta konu ile alakalı herhangi bir yazı okuyacağınız zaman, yazarın konuya giriş cümleleri genellikle hep aynıdır; “Günümüzde teknoloji” gibi bir cümle ile başlar. Maalesef bazen bu giriş insanın canını sıksa da böyle olmak zorunda gibi duruyor. Çünkü gelişen teknoloji rutin hayatımızın hemen hemen her yerinde…
Konumuz Sosyal Medya Optimizasyonu olduğu için bende konuya böyle bir giriş yapmak zorunda kalıyorum. Günümüzde teknoloji rutin hayatımızın her yerinde olduğu için geçmişten bu güne farklı sektörler ve iş alanları doğdu. Bazı iş uzmanlıkları bir birine bağımlı hale geldi. Mesela SEO uzmanı internet sitesini Sosyal Medya’da imlemek için biraz Sosyal Medya Uzmanlığı yapmalı, Sosyal Medya Uzmanı ise temsil ettiği markanın hedeflere ulaşması için yani en basit olarak bilinirliğini arttırabilmesi için az biraz SEO yapmalı yani SEO Uzmanı olmalı…
Optimizasyon kelime olarak elde ki verileri en ideal şekilde kullanmak demek. Bizim Sosyal Medya Optimizasyonu dediğimiz olay ise elde ki verilerimizi yani Real pazarlama stratejilerimizi, internet sitemizi ve sosyal profillerimizi bir birine uyumlu hale getirip bir biri için çalışmasını desteklemektir.
SOSYAL MEDYA OPTİMİZASYONU
Sosyal Medya Optimizasyonu yapılırken her zaman bir hedef belirlenmeli ve bu hedefe ulaşmak için neler yapılacağı, yapılacak şeylerin doğuracağı sonuçları dikkate alarak stratejiler belirlenmelidir.
Günümüzde Sosyal Medya Ajansları’nın bile düştüğü bazı hatalar var. Bunun sebebi ise iyi planlamamak ve müşteriyi çok iyi tanımamaktır. İşte bu yüzden yapılacak yanlışların doğrucağı sonuçlardan dolayı Sosyal Medya Optimizasyonu yapmak çok önemli bir adımdır.
Hedeflerimize bir örnek vererek yazının sonunu getirmeyi planlıyorum. Vereceğim örnek bir firmanın fiziki mağazasında yaptığı bir kampanyanın tanıtımını yapmak üzerine olsun…
Mağazamız yaptığı kampanyayı tanıtmak amacıyla geleneksel ve Dijital Pazarlama Stratejilerine başvurabilir. Ancak benim önerim tabi ki dijital pazarlama üzerine olacak ve konu ile ilgili bir örnek vereceğim…
Öncelikle hedeflerimizi belirleyelim;
- Kampanyamızın tanıtımını yaparak daha geniş bir kitleye ulaşmak
- Marka bilinirliğimizi arttırmak ve potansiyel müşteri gruplarını birer marka elçisine dönüştürmek
- Marka topluluğu oluşturmak
Öncelikle hedeflerimizi daha iyi anlamak ve neler yapabileceğimizi görmek için hedefleri iyice analiz etmeli ve ardından çalışmalara başlamalıyız.
Öncelikle kampanyamızı daha geniş kitlelere nasıl ulaştırabiliriz?
Dijital reklamlarla bu hedefimize ulaşabiliriz. Mesela Facebook Reklamları, Google Reklamları, Blog Seeding gibi reklam yöntemleri deneyebiliriz.
Kampanyamızı daha geniş kitlelere ulaştırdıktan potansiyel müşterilerimiz kampanyamızı öğrendi ve kullanabilirler. Bu bizim marka bilinirliğimizide arttırır. Ancak bu bizim geri kalan hedeflerimize ulaştırmaz. Yani potansiyel müşteri gruplarını birer marka elçisine çeviremeyiz yada topluluk oluşturamayız. Bunun için hemen ikinci sorumuzu sormalıyız.
Müşterilerimizi nasıl marka elçisine çevirebiliriz?
Bunun için öncelikle maka elçisi nedir kısaca bundan söz edelim. Marka elçileri sizin ürünlerinizi yada hizmetlerini kullanıp memnun kalan ve bunları Sosyal Medya’da yada diğer yöntemlerle sizi iyi bir şekilde networküne ulaştıran müşterilerdir.
Sizde kampanyanıza basit bir adım ekleyerek potansiyel müşterilerinizi birer marka elçisine çevirebilirsiniz. Bu adıma örnek verecek olursak mesela; “Bu kampanyaya katılmak için lütfen bu yazıya bir yorum yapın/bu ürün hakkında yorum yapın” gibi isteklerde bulunabilirsiniz. Karşınızda ki kişinin sizin kampanyanızdan yararlanmak istediği için olumlu bir yorum yapacaktır buda sizin tanıtımınız için oldukça ideal bir yöntemdir.
Hedeflerimize bir bir ulaşıyoruz. Marka elçileri oluşturduk ancak marka topluluğu oluşturmadık! Peki bunun için nasıl bir çalışma yapabiliriz?
Bunun içinde şunu deneyebilirsiniz. İnternet sitenize gelen kullanıcıların kampanyanızı görebilmesi için kampanya içeriğini Facebook’ta beğenmesi yada Twitter’da takip etmesi gereken bir uygulama yapabilirsiniz. Yada kampanya sayfasına uygun yerlere bizi twitterda takip edin, Facebook’ta takip edin kampanyaları kaçırmayın gibi cümleler ve beğen kutuları gibi aksiyonlar koyabilirsiniz. Yada kampanyaya katılma koşulu olan yorum yapmak için facebook ile giriş yapması gerekir gibi etkileşimler koyabilirsiniz.
Yukarıda bahsettiğim kampanya olayları sayesinde aslında bir konuda 2 adet konu anlatmış oldum. Yukarıda basit bir Sosyal Medya Optimizasyonu ve Sosyal Medya Kampanyası örneği mevcut. Bundan sonra ki konuda Sosyal Medya Kampanyaları ile ilgili bilgi vermek artık farz oldu.
Beni sonuna kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım aklınızda yeni bir fikir oluşmasına vesile olmuşumdur. Vaktinizi çaldım hakkınızı helal edin…
Serkan Dinç sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
3 Comments
open graph tekniğini okudum ve çok başarılı buldum yenilikler ve yeni teknolojilerle ilgili bizleri aydınlatmanız çok güzel.teşekkürler
Sen kafe değil,kafa açmışsın serkancım. Aynı çabayı kars’ta da beklerdim senden. Hayallerini bana anlatmadığın içinde alt devren olarak kısa devre yapmış bulunmaktayım. Hayallerine yön verecek finansım olmadığı için sadece emeğe respect diyorum! Ben dediydim,değerlenir buralar.. Sıkı giyin guzum üşütme.
Ne güzel en azından bir şeyin açılmış. Açılan yerlerine dikkat et soğuk almasın saygı ve sevgiyle kal Haydar’cım ☺️