Devamlı Abdestli Bulunmanın 6 Fazileti
5 Haziran 2015Casper’ın Reklam Hatası ve Büyük Markalar
18 Ağustos 2015Webmaster olma hayaliyle stajıma başlayıp ucu bucağı olmayan bir çöle yada dibi gözükmeyen bir okyanus olarak nitelendirilen dijital sektöre balıklama enayi gibi giriş yaptığımı her zaman her fırsatta dile getiririm. Çünkü bu konudan rahatsızım. Kendime başka bir kariyer bulamadım mı acaba? Diye serzenişlerde bulunurken kendime yeni bir kariyer planı yapmıyor da değilim hani. Neyse konuya giriş yapacak olursak dijital medyaya ben giriş yaptığım için rahatsızım ancak dijital dünyaya yada sadece Sakarya’nın Sosyal Medya – Dijital Medya için önemli olan ve bu mecralara yön veren yerel haber sitelerine bakarsak onlar tamamen rahatsız…
Bundan 2 – 3 sene önce her şey çok basitti internet ortamında her şey yeni olduğu için nasıl bir girişim yaparsanız tutuyordu. Ancak günümüzde kullanıcıların istekleri ve talepleri bundan 3 sene önceye göre oldukça farklı.
Artık kullanıcılar temiz içerik, gerçek içerik ve sade içerik istiyor. Bu 3 istek kullanıcının taleplerini karşılayacak kişiler yada kurumlar açısından düşünülmesi gereken bir konu. Artık siz bu piyasada tek değilsiniz ve sizin gibi dişli rakipleriniz var. Bu sebepten ötürü az evvel saydığım 3 konuta çok dikkat edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Oysa ki bunlara dikkat etmeyen kullanıcıyı salak yerine koyan bir çok yerel ve ulusal medya siteleri hatta sosyal ağ siteleri mevcut. Ancak bu sitelerden sadece bir tanesini, gerçekten önemli bir misyonu ve vizyonu olmasını gerektiğini düşündüğüm bir tanesini başka bir yazıda iyi yada kötü yönleriyle eleştireceğim. Bu eleştiri bilgisinin de haberini verdikten sonra konumuza tekrardan dönüş yapalım. Ve konu başlıklarını açıklayayım.
-
TEMİZ İÇERİK
Temiz içerik derken, sade içerik başlığıyla karışabilir. Ancak ikisi farklı bir konu olduğuna dikkat etmelisiniz. Temiz içerikten kastım internet sitenizde paylaştığınız yazıların, fotoğrafların, videoların ve diğer içeriklerin tasarımsal olarak bir birinden ayırt edilebilmesi. Dikkatsiz bir insan tarafından bakıldığında karışıklık yerine sadece ulaşmak istediği içeriği görebilmesini sağlamak. Günümüzde dikkat süresi 6 saniyenin de altına inmiş durumdayken internet sitelerinin bu kadar amaçsız ve kullanıcıyı birden çok kanala yönlendiren internet siteleri kurmaları gerçekten mantıksız bir durum.
-
GERÇEK İÇERİK
İnternet sitemizi temiz bir şekilde tasarladık kullanıcılar artık aradığı içeriklere, dikkatini çeken içeriklere daha hızlı ulaşabiliyor yada sosyal medya üzerinden tıklamalar ile sitenize geliyor. Ancak paylaştığınız içeriklerin gerçeklik seviyesi yada başlığınız ile paylaştığınız içerik ne kadar alakalı? Kullanıcılar salak değil efendim. (Aslında şu tabloya baktığımız oldukça salaklar)
-
SADE İÇERİK
Sade içerik konusunda ise içeriklerin içine gömülmüş reklamlar… Reklamların içine gömülmüş içerikler… Hedef kitle düşünülmeden gerçekleştirilen PR çalışmaları gibi konular karşımıza çıkıyor. Mesela almak istediğimiz bilgi sadece 3 satır yada 80 kelime bir şey ancak arama motorlarında var olma savaşı için bu 80 kelime uzatılarak 800 kelimeye çıkartılıyor ve yazının ortasına bir yere gömülerek aradığımız bilgiye ulaşamaz oluyoruz. Bu sayede bizi aya çıkaracak teknolojiyi bulabileceğimiz bir mecra olan internet sizin sayenizde çöplük oluyor. Teşekkür ederiz. Lütfen bu konulara biraz daha dikkat edin.
Bu konular çerçevesinde neler yapabileceğinizi ileriki günlerde Sakarya Yerel Medya internet sitelerinden öncülerinden birini inceleyerek ve neler yapabileceğini / neler yapmaması gerektiğini anlatacağım.
Okuduğunuz için teşekkür ederim. Zamanınızı çaldım hakkınızı helal edin…
Serkan Dinç sitesinden daha fazla şey keşfedin
Son gönderilerin e-postanıza gönderilmesi için abone olun.