Yerel Medya Adında İnternet Çöplüğü
5 Haziran 2015Coca Cola Zero – Kafaları Karıştıran Reklam
18 Ağustos 2015Öncelikle kimsenin boş yere vaktini çalmak istemem bu yüzden yazının kısaca bir özetini maddeler halinde paylaşacağım dilerseniz tüm yazıyıda okuyabilirsiniz.
Kısaca yazı hakkında notlar düşecek olursak;
- Büyük kapının havlayan köpekleri büyük oluyor. Önemli olan bu köpeklerin havlayarak kapıya gelenleri kaçırması değil, buraya gelenleri güvenilir hissetmesini sağlamak. Yani bir nevi sadık marka elçileri oluşturmak gerekli
- Casper’ın yapmış olduğu bu reklama tepki gösteren kadınlar dizilerde, filmlerde yada müzik kliplerinde vücutlarını kullandırılarak tam bir sürtük gibi gözükmelerine neden ses çıkarmıyorlar?
- Casper’ın sinirlendirmiş olduğu 3.907 kişinin kalbini kazanmak için yapmış olduğu canlı yayını ortalama 100 kişi izledi bu bir başarı mıdır sorgulamak gerek…
- Casper’ın sektöründe ki rakip firmalar Casper’ın bu hatasını bir fırsat olarak değerlendirecekler mi
Büyük markalar büyük sorunlar. Küçük markaların büyük hataları zaten pek göz ardı bile edilmiyor. Çünkü büyük kapının havlayan köpekleri her zaman büyük olur. Önemli olan bu köpekleri doğru bir şekilde yönetebilmek büyük kapımıza geldiğinde, gelenleri korkutup kaçırmak yerine onları güvende hissettirecek eskortlar oluşturmak yani daha açık konuşmak gerekirse havlayan köpekleri marka elçilerine dönüştürmek.
Büyük markalardan biri olan Casper, son reklam filmi Casper VIA V9 Park TV reklamı nedeniyle bir kriz yaşadı. Takip edenler bilir Change.org’da Gülşah Güney tarafından bir kampanya başlatıldı ve bu kampanyada gayet dikkatleri çekti diyebiliriz. Kampanya ve reklam detayına girmeyeceğim. Benim burada dikkatimi çeken konu biraz daha adil davranılmaya yönelik. Bence oluşturulan bu kampanya hiç adil değil.
Change.org Kampanyası Neden Adil Değil?
Bence bu reklam filmi kadınları küçümsemiyor ancak kadınlar bu reklam filmi yüzünden kendilerini küçümsüyorlar çünkü anlaşılan çoğu kadının bu şekilde bir yarası var. Mesela kadınlar reklamlarda kadın vücudunun bir meta haline getirilmesinden ve “Sex her zaman sattırır” ütopyasından da rahatsız. Ancak bu ütopyadan ve metadan rahatsız olan kadınlar neden müzik kliplerde, filmlerde, dizilerde yada magazin haberlerinde erotik sayılabilecek derecede kendilerinden bahsedilmesinden rahatsız değil? Neden müzik kliplerinde neredeyse anadan doğma soyunarak prim yap kadınlar kadınları aşağıladığı için ve kadınları bir sex objesine çevirdiği için tepki görmüyorlar?
Bence bu şekilde kendilerini sexi, çekici yada taviri caiz ise tam bir sürtük gibi hissettirilmesine ses çıkarmayan kadınların bu tarz “Kadın teknolojiye uzaktır” metasına ses çıkarması pekte adil değil. Change.org’ta ki Casper Kampanyasını oluşturan ve destek veren herkesden kadınlar hakkinda biraz daha samimi olmalarına davet ediyorum.
Casper’ın Canlı Yayını ve Bundan Sonra Olacaklar
Casper sinirlenmiş olan takipçilerini yatıştırmak ve kadınların gönlünü kazanmak için bir canlı yayın yaptı. Bu kampanyaya 3.907 kişi destek vermiş ama canlı yayını ortalama 100 kişi izledi. Kampanya gibi bu canlı yayınında saçmalık olduğunun bir kanıtı olabilir. Neyse konu o değil. Konu bu canlı yayından sonra olacaklar. Ben bu yazıyı yazmakta biraz geç kaldım ama umarım markalar bu reklamlar için geç kalmaz. Casper’ın sektöründe ki rakip markalar bu durumu nasıl kullanacak merak ediyorum. Ve büyük işler bekliyorum.
Serkan Dinç sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.