Samandağ’da Sait Faik Abasıyanık Hikayesi Gibi Bir Gün
20 Temmuz 2021İzledim: Av Mevsimi
21 Ağustos 2021Geçen hafta doğum günüm olması münasebetiyle markalardan bir yığın doğum günü kutlama e-postası aldım. Bu durum beni çok fazla rahatsız etti. Sırf doğum günümü kutlamak için e-posta atan markalar oldu, doğum günüm olduğu için bunu fırsat bilip hiçbir özel fırsat olmadan kredi, ürün ya da hizmet satmaya çalışan markalar oldu bu markaların e-posta bültenlerinden anında çıktım. Fakat bir çoğuyla bu kapitalist sistem içerisinde müşterisi olmak zorunda olduğum markaları ise karalisteye alıp ilk fırsatta müşterisi olmaktan da çıkacağım. 22 E-posta içerisinden ise dikkatimi çeken sadece 4 marka oldu bunlar ise doğum günüm olduğu için bana özel fırsat sunan, bu güne özel benim adıma bağış yapacağını belirten markalardı. Bunlardan 2 tanesini özellikle paylaşmak istiyorum. Bir tanesi kitapyurdu.com ve diğeri ise En Para. Kitapyurdu.com adresinden yaklaşık 2 yıldır alışveriş yapmıyorum. Buna rağmen yaptıkları bu özel jest sayesinde ilk kitap alımımı mutlaka bu siteden yapmayı düşündüm. En Para ise şu an kullandığım bankalar arasında kendi isteğim ile kullandığım ve en avantajlı olarak gördüğüm banka olduğu halde müşterilerine özel bu tarz jestler yaptığı için paylaşma isteği duydum.
E-posta atan markaların büyük bir bölümü beni müşterisi olarak değil, fare kapanına sıkıştırdıkları bir fare gibi hissettirdi. Bunu eski bir dijital pazarlama uzmanı olarak değerlendirdiğimdeyse müşteri iletişimi oldukça başarısız buldum. Bu durum bu markaların nasıl bu kadar başarılı olabildiklerini düşündürdü. Dijital pazarlama uzmanı olarak hizmet verdiğim süre boyunca çoğunlukla yerel firmalara hizmet verdiğim için temsil ettiğim markaların konumlandırmasında, öncelikli hedeflerim arasında marka bilinirliğini artırmak, potansiyel hedef kitleye ulaşmak ve müşterilerimizi birer marka elçilerine çevirmekti. Bu yüzden müşterilerimizle ve eriştiğimiz kitleyle her zaman aileden biriymiş gibi hissetmesini sağlamayı, onlara kişisel fırsatlar sunmayı hedefledim. Bunu yaparken de mesaj botlarını kişiselleştirmeye, müşterilere özel fırsatlar sunmaya çalıştım. Müşterilerimizin özel günlerinde yanında olduğumuzu göstermek ve onlarla gereksiz iletişim kurmamaya özen gösterdim. Fakat bana gelen doğum günü kutlama mesajlarının çoğu gereksiz ve e-posta kutumda yer kaplayan basit bir e-postalardı. Bu kocaman markaların pazarlama departmanlarında kimlerin nasıl çalıştığını merak ediyorum. Acaba bu işi gerçekten severek mi yapıyorlar?
Kitap Yurdu Doğum Günü Kampanyası
Kitap Yurdu‘nu uzun zamandır kullanmıyorum. Bu doğum günümde bana hediye kitap vermeyi teklif ettiler. Bu gerçekten çok cömert bir teklifti ve beni mutlu etti. Hediye kitabımı seçtim, hatta dikkatimi çeken bir kampanya daha görüp o kampanyadan yararlanmak içinde sepetime birkaç kitap ekledim fakat içinde bulunduğum durum sipariş vermem için uygun bir zaman olmadığı için siparişim sonra veririm diyip bu fırsatı kaçırdım. Yine de yapmış oldukları bu teklif bile kalbimi kazanmaları için yetti ve sırf diğer markaların beni basit bir istatistik olarak görmelerinin yanında Kitap Yurdunun beni aileden biri olarak görüp bu cömert teklifi yapmaları, yapacağım ilk alışverişte onları tercih etmem için çok büyük bir sebep. Kitap Yurdu artık benim için basit bir kitapçı değil, müşteriyle ilgilenen, onların ihtiyaçlarını araştırıp bilen ve samimi ilişkiler kuran bir marka. İnsanların doğum günlerini, onlara bir şeyler satmak için kullanan diğer markalar arasında kendini hemen sıyırıp, yeni bir köşeye geçerek kalbimde taht kurdu. Teşekkür ederim Kitap Yurdu.
En Para Doğum Günü Kampanyası
En Para ise çalıştığım bankalar arasında en müşteri odaklı, müşterilerinin yararını gözeten ve bol fırsatlı bir marka olarak görüyorum. Çalışmak zorunda olduğum değil, direkt kendi kişisel tercihim olarak çalıştığım bir banka kendisi. Netflix, YouTube, Kidega vb. dijital hizmette sağladığı kampanya, müşterilerine sunduğu diğer ekstra avantajlar yanında çok başarılı bir iletişim sürdürdüklerini düşünüyorum. Hatırladığım kadarıyla da son 3 yıldır her doğum günümde gönderdikleri e-postalarda bana bir ürün satmak, kampanyalarını hatırlatmak yerine benim adıma ağaç dikmek ya da diğer vakıflara bağışlarda bulunmaları beni çok mutlu ediyor. Bu doğum günümde ise sundukları 3 vakıftan birini seçmemi ve o vakıfa benim adıma bağış yapacaklarını içeren harika bir e-posta gönderdiler. En Para’nın bu politikalarını da sürdürmeye devam etmelerini canıgönülden diliyor ve herkese tavsiye ediyorum. En Para üyeliğinizi ücretsiz oluşturarak siz de mutlaka En Para ailesine katılmalısınız. Şiddetle tavsiye ediyorum. Kaybedeceğiniz hiçbir şey yok. Üyelik tamamiyle ücretsiz ve kullanmak zorunda da değilsiniz. Ancak fırsatları görünce mutlaka bu fırsatlardan yararlanacağınızında altını çizmek isterim. Örnek vermek gerekirse Spotify kampanyasını aktif olarak kullanıyorum, üyeliğimin bir kısmını iade ediyorlar, Kidega kampanyasını kullanıyorum, her alışverişimde mutlaka bir kitap ücretsiz olarak alıyorum ve daha onlarca kampanyası mevcut.
Serkan Dinç sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.