Sosyal Medya’nın Firmalara Yararı
25 Eylül 2014Sosyal Medya Sunumu
17 Kasım 2014“Profesyonel olmak için Linkedin” adında ki hazırladığım E-Kitap hemen hemen bitti. Şuanda düz yazı olarak 8 sayfa 2.810 kelime ediyor. Kısa bir bilgilendirici E-Kitap yayınlamayı düşünüyorum. Dediğim gibi hemen hemen bitti baştan okunup eğer eksik var ise birkaç yeri düzeltip ekleme yada çıkarma yapacağım. Ardından sayfa tasarımları hazırlayacağım. Sayfa tasarımları hazırlandığında içerisine birkaç resim ekleme planım var. Bu resimlerle birlikte toplam 11-12 sayfalık bir E-Kitap olacaktır. Düşünen beyinler için farklı şeyler üretmelerine ilham olacağını düşündüğüm bu e-kitap belki de ileride üniversitelerde eğitimi verilecek bir dersin ana iskeletini bile oluştura bileceğini düşünüyorum. Neden diye soracak olursanız çünkü kariyer planlaması gençler için önemli bir şey. Girişimcilik dersi varken neden Linkedin da kariyer planlama dersi olmasın ki?
Ben kitabını hazırlayana kadar sizlere kısacık e-kitabımın kısacık bir özetini sunuyorum umarım işe yarayacağı konusunda bir fikriniz olur. Benim ilk E-Kitap yada direk böyle bir kitap formatında ki girişimim olduğu için ben yararlı bir şey olacağını düşünüyorum. Yararlı olur mu olmaz mı hayal mi görüyorum bunun hakkında yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim…
Profesyonel Olmak İçin Linkedin!
Merhabalar, öncelikle profesyonel olmak için Linkedin’ a gerek yok. Linkedin’ sız da bir profesyonel olabilir siniz. Burada önemli olan konu, şunu düşünüp – kararlaştırıp adımlarımızı buna göre atmak. Her başarılı erkeğin arkasında bir kadın mı vardır, yoksa erkek zaten başarılıdır da kadın bundan prim yapmak için mi erkeğin arkasına geçmiştir?
İşte düşünmemiz gereken konu bu, sizi profesyonel yapan Linkedin mıdır? Yoksa Siz zaten profesyonelsiniz de Linkedin mı bundan faydalanıyor? İşin aslı bugün Türkiye’nin sayılı firmalarından birinde sözü geçen biriyseniz ve Linkedin’ ı aktif olarak kullanıyorsanız evet bu sosyal ağ sizden faydalanıyor demektir. Ancak üniversiteden yeni mezun olmuş ve hedefleriniz büyük ise eleman ilanları sitelerinde gezinmek yerine hedeflerinize ulaşmak için direk Linkedin’ a üye olabilir ve siz Linkedin’ dan faydalana bilirsiniz!
- Linkedin profili oluşturduğunuz zaman diğer kişiler Google, Yahoo!, Bing, vb. arama motorlarında sizin profilinizde ilgisi olan yada bir benzeri bir şey aradığında sizi görüntüleyebilir ve kim bilir belki sizin profilinizde ki bir projeden yada yeteneklerinizden etkilenebilir ve sizden kendi şirketin de faydalanmak isteye bilir! Bu yüzden profilinizi eksiksiz doldurun. Hatta abartın! Not: Sizi araştırmak isteyen iş verenlerde olabilir. Bu sebepten dolayı arama motorlarında sizi aradıkları zaman karşılarına neden siz çıkmayasınız ki?
- Kariyer planlarınız yurt dışını da kapsıyor mu? O zaman profilinizi farklı dillere çevirin ulaşılabilirliğinizi arttırarak daha fazla profesyonelin ilgisini çekin!
- Profilinizde bulunan alanları eksiksiz doldurun ve özellikle ayrıntılar girin. Unutmayın biz Türkiye’de yaşıyoruz ve bizim milletimizde her zaman tutuculuk vardır. Bu bilgileri eksiksiz girmeniz size şu şekilde faydalı olacaktır; “Aaaa ben bununla aynı okulda okumuşum, aaa bizi de aynı hoca yetiştirmiş, yaa bu benim köylüm, ya bu benim annemin yetiştirdiği çocuklardan biri değil mi? (Bu kişinin annesi başarılı bir öğretmen), ya biz bununla aynı yerde çalışmışız!”
Unutmayın Türk milleti tutucudur ve sizi tutmaları için onlara bir fırsat verin! - CV hazırlamakta zorluk çekiyorsanız sitenin üst menüsünde bulunan Profil bağlantısına tıklayın ve burada mavi ve gri renkteki butonların yanında bulunan aşağı ok’un üzerine gelin ve açılan menüden alttan 2. Sırada bulunan PDF’e Aktarın linkine tıkladığınızda profilinizi doldurduğunuz şekilde size CV hazırlıyorlar ve iş başvurularınızda kullana bileceğiniz bir CV’niz oluyor. Hadi yine iyi siniz
- Gruplarda yorumlar yapın!
Ama öyle “çok güzel, katılıyorum, kesinlikle, beğenmedim” gibi yorumlar yapmayın. Eğer yorum yapamıyorsanız sadece beğenin.
Peki bunun size ne faydası olacaktır?- Yorum yaptığınızda insanlarla ikili ilişki kuracaksınız ve sizin isminizi duyacaklar.
- Yaptığınız yorum sonrasında tartışma sahibi ve tartışmaya katılanlara bildirim gidecek. Eğer yaptığınız yorum ilgi çekisi ise sizi merak edecekler ve profilinize gireceklerdir.
- Yaptığınız yorum yapıcı bir yorum ise yada bir problemin çözümü hakkında bir bilgi ise sizin o problem hakkında bilgili olduğunuzu bileceklerdir.
- Gruplarda tartışmalar başlatın!
Tartışmalar başlatın derken gidin başbakanı yada cumhurbaşkanını eleştirin demiyorum. Grup ile alakalı yazdığınız blog yazılarını bu gruplarda paylaşın, mesleki bilgilerinizi bu gruplarda paylaşın, gruplar ile ilgili haber linklerini bu gruplarda paylaşın yada bir işinizde karşılaştığınız ve çözmekte sıkıntı yaşadığınız problemlerin çözümünü sorun. Ama mutlaka yorum yapılacak yada tıklanacak içerikler üretmeye özen gösterin. Nede olsa amacımız dikkat çekmek değil mi? - Hedef kitlenizi belirleyin ve onlara ulaşmaya çalışın. Yeni dostluklar kurun. Arama çubuğunun yanında ki gelişmiş arama linkine tıklıyorsunuz. Ve karşınıza gelen sayfada ulaşmak istediğiniz kişileri aramak için gerekli filtreleri giriyorsunuz. Mesela şirket bölümüne en çok çalışmak istediğiniz firmanın ismini unvan kısmınada İnsan Kaynakları ünvanını yazıyorsunuz ve o firmanın insan kaynakları çalışanları sizin karşınıza çıkıyor. Unutmayın “Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim.”
Serkan Dinç sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.