Sosyal Medya Nedir?
7 Eylül 2014Profesyonel Olmak İçin Linkedin
28 Eylül 2014Bu yazıyı daha önce Sosyal Medya Haberlerini eleştirdiğim Sosyal Medya Blogu olan sosyalimci.com adresinde yayınlamıştım. Hatta “sosyalimci.com” yazısına tıkladığınızda direk o yazıya yönlendirileceksiniz. Bu yazı da“Sosyal Medya’nın firmalara nasıl bir yararı vardır?” ve “Hangi amaçlarla kullanılabilir?” gibi soruların cevaplarını vermeye çalışacağım. Bu yazıyı yazmamın nedeni tabi ki de internet ortamında boş yere yer kaplamak değil. Bu yazıyı paylaşmakta ki amacım; farklı düşünceleri, farklı düşüncelerde ki insanlara iletebilmektir. Bir firma Sosyal Medyada var olduğu zaman illa satışlarınız %100 artacak yada bilinirliğiniz %100 artacak herkes sizi konuşacak değildir. Bunu söylüyorum çünkü “Sakarya’da Sosyal Medya” ve “Reklamcılık” anlayışı hemen hemen böyledir. Ne yazık ki çoğu insan tanıtımını yapmak için değil egolarını tatmin etmek için reklam veriyor.
Konumuza dönecek olursak benim en çok önemsediğim 3 tane önemli yararı var;
- Diğer reklam çalışmalarına göre daha ucuz
- El ilanlarına yada billboard reklamlarına göre ölçülebilir
- Hedef kitle seçile bilebilir
Yukarıda ki liste dahada uzar gider ancak benim için en önemlileri bunlar ,çünkü hem pazarlamaya hem de tanıtıma odaklı, işte bu yüzden reklamcılık alanında yeni bir sektör doğdu.
Sosyal Medya Daha Ucuz
Televizyonlarda izliyorsun milyon dolarlık reklamlar çekiliyor, dünya isimleri getiriliyor kamera karşısında saatler geçiriyor. Önemli bir derecede maliyet sarf ediliyor. Peki küçük işletmeler bu kadar büyük reklamları çekebilir mi? Tabi ki de hayır, kaç tane gördünüz ki? İşte Sosyal Medya’nın ucuz olmasının faydası bu! Sizde maliyeti düşük video reklam çekebilir, Youtube gibi video paylaşım ağlarına yükleyebilirsiniz. Hatta doğru bir stratejiyle milyon dolarlar harcamadan, milyon dolar harcanan reklamlardan daha başarılı olabilirsiniz. İnanın bana etkisi daha sağlam olacaktır.
Sosyal Medya Ölçülebilir
Sosyal Medya’nın Faydaları listesinde saydığımız gibi yine el ilanları üzerinden örnek vererek bu konuyu açıklamak istiyorum. Düşünelim yeni bir mağazasınız, ürünleriniz çok kaliteli, nadir bulunan ürünler ve oldukça ucuz her hafta birkaç ürününüzü ve kampanyanızı tanıtacaksınız. Tanıtım yapmak için el ilanı yolunu seçtiniz. Her hafta yeni ilanlar basılıyor, yeni tasarımlar yapılıyor, dağıtılıyor vs. basım, tasarım ve dağıtım hep masraf, masraf… Ufak masraf gibi gözükebilir ancak yekün toplamını aldığınız da aklınızdan “Acaba bende mi reklamcı olsam?” sorusu geçiyor değil mi? Ancak Sosyal Medya’da sadece en başta birazcık reklam vermeniz yeterli ondan sonra zaten standart takipçileriniz oluşacak ve bunlara her gün hatta 5 saatte bir el ilanı dağıtır gibi paylaşımlar yapacaksınız.
Sosyal Medya Hedef Kitle
Bize akıl almaz nimetler sunan bu mecranın hoşuma giden bir faydası da hedef kitleyi seçebilmeniz. Ölçülebilirlikte el ilanı üzerinden örnek vermiştik yine el ilanı üzerinden örnek vererek yazımızı sonlandıralım. El ilanı bastırdınız dağıtacaksınız. Siz hedef kitlenizi biliyorsunuz ama bunlara nasıl ulaşacaksınız? “Benim hedef kitlem …. oturuyor” tamam senin hedef kitlen o semtte oturuyor ama senin hedef kitlen 19 ile 40 yaş arası bayanlar. Nasıl ulaşacaksın bunlara? İşte burada teknoloji devreye giriyor ve seni Sosyal Meda Tutkusu Çağrıyor!.. Sosyal Ağlara kayıt olurken doğum tarihimiz, cinsiyetimiz gibi çeşitli bilgileri kayıt ederiz. İşte bu mecralar bu bilgileri analiz eder ve bizleri kategorize eder.
Serkan Dinç sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.