
Sosyal Medya’nın Firmalara Yararı
25 Eylül 2014SOSYAL MEDYA NEDİR?
Sosyal Medya iki kuşak arasında ki gelmiş geçmiş en büyük farktır. Radyo, Televizyon, Bilgisayar ilk çıktıkları zamanda kuşaklar arasında farklılıklar yaratmıştır. Nasıl bir farklılık derseniz en kısa örnek 90 yaşında ki babaannenin 90’lar ve sonraki kuşaklar gibi akıllı telefon kullanamaması ve televizyonda ki haberlerden etkilenip oy vermesi diyebiliriz. Sosyal Medya bilişim sektörlerinin gelişmesiyle ortaya çıkmış portalların bir üst seviyeye ulaştığı zaman dahil olduğu ve milyonların kullandığı mecraların genel adıdır. Dersek biraz eksik söylemiş oluruz çünkü Ekşi Sözlük’te bir Sosyal Mecradır. Şuan içesinde bulunduğunuz blog sitesinin de kullanıcıları olsa ve bu kullanıcılar kendilerini ifade etse yazılar, yorumlar vb. paylaşsalar burasıda bir Sosyal Mecra olabilir. Şimdi buraya kadar verdiğim bilgi her Blogda sözlükte vs. bulabilir ve bana “ulan niye internette bilgi kirliliği yapıyorsun” diyebilirsiniz. Sonuçta Arama motorlarında “Sosyal Medya Nedir?” diye arama yaptığınızda 0.20 saniyede Yaklaşık 3.980.000 sonuç bulunabiliyor. Ancak şimdi yapacağım yoruma bir çok kaynak değinmemiştir. İşte bu yüzden Blog açıp kendi düşüncelerimi paylaşıp yeni düşüncelere zemin hazırlamak istiyorum.
Sosyal Medya su gibidir, amaca göre şekillenir!
Aslında Sosyal Medya bir bakış açısıdır. Kullanıcı bu mecraları kullandığı amaca göre şekillenir. Bu yüzden “Sosyal Medya Su Gibidir…” diyebiliriz. Ne şekil alırsa alsın Sosyal Medya sosyalliğinden bir şey kaybedebilir ama medya algısından asla. Yani Sosyal Medya’nın 2 tane alt başlığı vardır.
- Sosyal kelimesinin kullanıldığı amaç nedir?
- Sosyal kelimesinin kullanıldığı amacın medya tarafı nedir?
Sosyal kelimesini ilk başlarken hemen hemen açıkladık. Aslında biraz daha açılabilir ancak siz zaten onu biliyorsunuz. Gelelim “Medya” kelimesinin kullanıldığı amaca. Sözlükte ki anlamına bakarsak medya: Her türlü bilgiyi kişilere ve topluma aktaran, eğlence, bilgi, ve eğitim gibi üç temel sorumluluğa sahip görsel, işitsel ve hem görsel, hem işitsel araçların tümüne medya denmektedir. Şimdi Sosyal bir mecrada yani kişilerin kullanıcı olup eğlence, bilgi ve eğitim gibi üç temel sorumluluğa sahip görsel, işitsel ve hem görsel, hem işitsel paylaşımlar yaptıkları yada bilgi kaynakları ürettiği zaman ortaya çıkan kavramda Sosyal Medya’dır.
Sosyal Medya hakkında daha fazla örnekler yada açıklamalar yapılabilir. Ancak yazımızı kısa tutmakta fayda olduğunu düşünüyorum. Bu yazımı daha önce www.sosyalimci.com adresinde yayınlamıştım. O sitede bulunan bir kaç yazıyı daha bu sitede paylaştıktan sonra daha farklı yazılar ile karşınızda olacağım.

Sosyal Medya Nedir?
Serkan Dinç sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.