2014 Yılında Bu İnsanlar Neleri Aradı?
19 Aralık 2014Ve Sahnede “Don Duran”
8 Ocak 2015Çalıştığım fabrikada ofisimizde sıklıkla yapmış olduğumuz bir espri var. Gerçi espri denmez daha çok sıklıkla gündeme getirdiğimiz Cem Yılmaz’ın Yahşi Batı filminde geçen “Bunlar hiç bir şey, daha kötü şeyler olacak” repliği. Bu yazıyada başlarken böyle bir giriş yapmamın bir sebebi var. Çünkü Dijital Dünya bizim bildiğimiz dünya değil. İlk olarak insanlara İnternet Sitesinin bir ihtiyaç olduğunu kanıtladık, sonra internet siteleri arasında rekabet ortaya çıktı. SEO’nun önemini anlattık. İnsanlar tam SEO’nun ne kadar önemli bir şey olduğunu anlattık ardından Sosyal Medya diye bir şey karşımıza çıktı. İnsanlara daha bunu anlatamadan Opengraphtır carttır / curttur derken birde üstüne Google’ın egoist tavırları ve güncellemeleri eklenince ortalık çok karıştı. Şimdi Yahşi Batı’da ki geçen repliği tekrar hatırlatıyorum: “Bunlar hiç bir şey, daha kötü şeyler olacak”! Birde şöyle bir şey var. Biz bu SEO’dur, İnternet Sitesidir yada Sosyal Medya’dır önemini insanlara anlatmaktan bahsederken daha bunları anlatıpta anlamayan insanlarda var. Bunlarıda unutmamak gerektiğini düşünüyorum.
Sosyal Medya’nın SEO’ya Katkısı
Öncelikle SEO için iç/dış fark etmez kim ne derse desin doğru yönlendirildiği zaman backlinklerin katkısı büyük. Kim ne derse desin bir aşikar ancak günümüzde bu backlink sisteminde önemli gelişmelerde olduğu için artı ve eksileri ile birlikte değerlendirildiğinde Backlinkînde ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anlıyoruz. Burada Backlink’in SEO’ya katkısından bahsetmeyeceğim bu sebepten ötürü kısa kesiyorum. Ancak bu backlink alt yapısını oluşturmamın bir sebebi var. Çünkü Sosyal Medya’da paylaştığımız her link bizim içinde bir backlink değeri taşımaktadır. Hatta internet ortamında dolaşan dedikodulara kulak verdiğimiz zaman bu önem arz eden Sosyal İmlemenin bir değer sıralamasınında olduğunu görüyoruz.
Değişen algoritma yapıları linklerinizin değerini ve amacını incelerken backlink aldığınız siteleri, backlink verdiğiniz sitelerinde ne kadar önemli ve değerli olduğunu bize gösteriyor. Ancak Sosyal İmleme dediğimiz zaman bu Sosyal Ağları arama motorları nasıl değerlendirebilir ki? Diye sorduğumuz oluyor kendi kendimize ama unutmamak gerekir ki Facebook, Linkedin, Google+ gibi mecralarda sayfaları kategorilendirebiliyoruz. Bu noktada Arama Motoru Optimizasyonu yapmak yetmiyor birde Sosyal Medya Optimizasyonu yapmak gerektiğinin farkına varabiliyoruz. Demekki neymiş. İyi bir SEO için Arama Motoru Optimizasyonu‘da yapmak gerekliymiş…
Bu arada daha önce Sosyal Medya Optimizasyonu hakkında bir yazı paylaşmıştım. Eğer ilgilenirseniz o yazıyıda okumanızı tavsiye ederim.
Sosyal İmleme
Arama Motoruna Optimizasyonuna giriş yaptık. sitemizi arama motorları için uygun hale getirdik, Sosyal Medya’yı uygun hale getirdik. Şimdide dikkat etmemiz gereken bir kaç etken daha var. Bunlardan bir tanesi internet sitelerimizin arama motorlarında bulunmasını istediğimiz kelimeler gibi, yani anahtar kelimeler gibi kullanmamız gereken hashtagler…
Hashtaglerin değerini en iyi Google+’ta anlayabiliyoruz ki buda yazının en başında belirttiğim Google’ın Egoist ve tekelci tavırlarını ortaya çıkartmaktadır. SEO’nun amacı nedir? İnternet sitemizin belirli kelimelerde bulunmasını sağlayarak sitemize gelen hit sayısını arttırmak yada ürün/hizmet pazarlamaktır. Yani illa Google’ın arama sonuçlarında direk linkimizin çıkması şart değil. Mesela Google+’da yada Facebook’ta bir linkinizi paylaştınız ve anahtar kelime mahiyeti gören hashtaglerinizi kullandınız. Arama motorlarında bu yaptığınız paylaşım çıktı. İşte bu noktada Sosyal Medya’nın SEO’ya etkisini biraz daha anlıyoruz.
Konu biraz dağıldı. Bağlamak istediğim nokta şu; Google’ın daha önce ki Sosyal Ağı Orkut başarısız oldu, Google Plus’ta bekleneni veremiyor ama Google oldukça zorluyor. Mesela az evvel verdiğim link paylaşmakta ki örnekte Google+ ve Facebook dedim. Bu arama motorları sonuçlarında çıkan sonuçlarda Facebook’un çıkma sonucu Google+’nın çıkmasına göre %50 daha az. Neden? Çünkü Google, Google+’ın kullanılmasını istiyor ve bunun için çabalıyor. Bir bakıma hile yapıyor. Bu durum aklıma Bill Gates’in bir olayını aklıma getirdi. Kısaca bu olayıda üstün körü anlatmak istiyorum, ardından kısa bir özet geçip yazımı bitireceğim.
İnternetin ortaya çıktığı zamanlar Bill bu sektöre girmekte biraz kenidini geri çekti ve ağır ilerledi. Windows’un bu sektöre atılmaması diğer firmalar için büyük bir fırsattı çünkü bu sektörde Windows önemli ve ağırlığı olan bir firmaydı. Bu boşluğu fırsat bilen Netscape önemli derecede kendini ön plana atmış ve bu sektörde adından oldukça söz ettirmeye başladı. Bill’in ekip arkadaşları Bill’e bu sektöre girmeleri için işin başından beri baskı kuruyorlardı ve sonunda Bill İnternet Explorer’i ortaya çıkarttı. Ancak Netscape bu konuda Windows’tan eski olduğu için İnternet Explorer’dan daha çok tercih ediliyordu. Tam bu noktada Bill ticari ahlak sınırlarını aşarak İnternet Explorer’ın Netscape’i geçmesini başarmıştı. Ancak bu Bill’e pahalıya patladı bir çok olay gelişti ve sonunda Bill Gates günümüzde ki hayır sever kişiliğine dönüşmüş oldu…
Google’ında bu yapmış olduğu Bill Gates’in hareketlerine çok benziyor. Peki Google’ın bu yaptığına kim dur diyecek?
Bu yazıda dikkat etmemiz gereken önemli iki nokta:
- Arama Motoru Optimizasyonu için Sosyal Medya Optimizasyonu önemli
- Sosyal İmleme yaparken anahtar kelimelerimizi hashtag olarak kullanmaya özen göstermeliyiz.
- Paylaşılan mecralarda ki beğeniler, paylaşımlar kısaca etkileşimleri değerini bilmeliyiz.
Serkan Dinç sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.