Sosyal Medya Topluluk Yönetimi
9 Aralık 2014Sosyal Medya’nın SEO’ya Katkısı
25 Aralık 2014Ararım seni her yerde, ararım… Issız gecelerde sevgilim nerede?
2014 Yılının nasıl geçtiğini dünyanın en büyük arama motoru devi olan Google’ın istatistiklerine baktığımız zaman anlayabiliyoruz. Aradıklarımız insanlığın neleri merak ettiklerini, endişelerimizi ve olmasını istediklerimizi gibi bir çok şey için bize cevaplar sunuyor. Google’da bize arama sonuçlarının istatistiklerini sunduğu için bizde insanlığın neleri merak edip etmediğini, nelere endişelenip endişelenmediğini yada en çok neyin olmasını istediğini analiz edebiliyoruz.
Aşağıda ki videoda Google’ın hazırlamış olduğu bu analizi üstün körü inceleyebiliriz. Ardından hangi kategorilerde en çok neleri aramışız gibi etkileşimlerin linklerini tek tek vereceğim.
2014 Yılının Arama Trendleri
Yukarıda Google Trends için hazırlanmış olan analizler var. Bunları inceleyebilirsiniz. Birde Google Trendsteki bazı konuların sizler için derleyeceğim. Bu sonuçlarıda aşağıdan inceleyebilirsiniz.
Türkiye’de 2014 Yılında Alışveriş kategorisinde arananlar en çok arananlar ve yükselenler
2014 Yılında Başvuru Kaynakları kategorisinde en çok arananlar ve yükselenler
2014 Yılında Bilgisayarlar ve Elektronik Ürünler kategorisinde en çok arananlar ve yükselenler
2014 Yılında Bilim kategorisinde en çok arananlar ve yükselenler
2014 Yılında Çevrimiçi Topluluklar kategorisinde en çok arananlar ve yükselenler
2014 Yılında Ev ve Bahçe kategorisinde en çok arananlar ve yükselenler
2014 Yılında Evcil ve Yabani Hayvanlar kategorisinde en çok arananlar ve yükselenler
2014 Yılında Finans kategorisinde en çok arananlar ve yükselenler
Yukarıda ki bazı aramalarda kategorisi ile ilgisi olmayan bazı anahtar kelimeler mevcut gibi görünüyor ancak biraz düşünüldüğünde hiçte mantıksız değil. Yada ben mi öyle düşünüyorum bilemedim ama bir tek Ekmeleddin İhsanoğlu’nun Ev ve Bahçe kategorisinde neden olduğuna anlam veremedim açıkçası…
Serkan Dinç sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.