Şöyle Bir Ekip Var “BATESMOTELPRO”
7 Aralık 20142014 Yılında Bu İnsanlar Neleri Aradı?
19 Aralık 2014Sosyal Medya 4 sene önce iş sahipleri/patronlar tarafından pek önemsenmeyen, hatta siyasetçilerin bile çok fazla dikkate almadığı bir mecraydı. Peki şuanda durum nasıl? Siyasetçiler Sosyal Medya’nın önemini anlamış durumda ancak iş sahipleri/patronlar hala aynı mantıkta devam ediyor. Belki biraz gelişme vardır ancak yeterli değil. Günümüzde Sosyal Medya’da var olmak bütün patronlar için gerekli olarak görülüyor. Sektör ne olursa olsun yine de Sosyal Medya’da var olunmalı ancak bunun kontrolü bilinçsizce firma içerisinden birisi tarafından yapılmalı algısında. İşte bu durumda dikkat edilmesi gereken bir durum var. Sosyal Medya hataları affetmez!
Bu yazımda Sosyal Medya Topluluk Yönetimi’nde yapılan hatalardan bahsetmeyeceğim sadece inatla firma içerisinden birini görevlendirerek Sosyal Medya hesaplarının kullanılmasını isteyen patronlar ve görevlendirilmiş çalışanlar için birkaç öneride bulunacağım.
SOSYAL MEDYA TOPLULUK YÖNETİMİ
Topluluk yönetimi oluşturduğunuz Sosyal ağlarda ki profillerinizde ya da sayfalarınızda sizi takip eden kişileri kontrol etmek, onları marka hakkında bilgilendirmek, kampanya ve reklam projelerini yönetmek ve takipçilerinizi yönlendirmek gibi aksiyonların genel adıdır. Oluşturulan bu mecralarda ki topluluklarla etkili bir şekilde iletişime geçilir ve kontrol edilirse dikkate alınacak sayılarda k takipçilerinizi potansiyel müşteri gruplarına dönüştürebilirsiniz. Ayrıca zaten sizin müşteriniz olan ve sizi takip eden kullanıcıları ise etkili birer marka elçilerine dönüştürebilirsiniz. (Sosyal Medya Optimizasyonunu anlattığım yazımda marka elçilerini ve müşterilerimizi nasıl marka elçilerine çevirebileceğimiz hakkında kısa bir açıklama yapmıştım. İsterseniz o yazımı da okuyabilirsiniz Sosyal Medya Optimizasyonu için tıklayın.)
Peki Topluluk Yönetirken Nelere Dikkat Etmeli ve Nasıl Hareket Etmeliyiz;
- Topluluk Yönetirken Planlı Olun
- Önemli Gün ve Haftaları Dikkate alın ve kutlayın
- Siyaset ile ilgili bir paylaşım asla yapmayın ve tartışmalara katılmayın.
- Güncel konuları ve milli başarıları ya da başarısızlıkları mutlaka tebrik edin ya da kutlayın
- Hizmetinizi ya da Ürününüzü tanıttığınız görsellerde mutlaka logo ve iletişim bilgileri kullanın
- Markanızın değerini gösterecek uygun bir dil kullanın
- Sadece firmanız ile ilgili paylaşımlar yapmayın insanları eğlendirin ya da düşündürün.
Yukarıda Sosyal Mecralarda topluluk yönetirken dikkat etmeniz gereken bazı noktalara değinmeye çalıştım. Yukarıdaki listede belirtilen aksiyonların nasıl yapılacağını örnekleyerek anlatabilirim ancak bu sefer yazı çok fazla uzun olacak ve çoğu kişi sıkılacaktır diye düşünüyorum. Bu yüzden bir sonra ki yazımda Topluluk Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler adlı bir başlıkta bu listenin açılımını yapacağım. Eğer beni okumuş ve düşüncelerinize etki etmişsem ne mutlu bana, eğer vaktinizi çaldıysam hakkınızı helal edin.
Serkan Dinç sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.