
Bursa Gürsu’da Elektrik Trafolarına Renk Geldi
13 Eylül 2018
XBOX’tan, Sony’e Reklam Çalımı
17 Eylül 2018Genelde blog yazarken iki şeye dikkat ederim. Bir başlıkta yazacağım içeriği açık bir şekilde anlatmak. Han şu saçma haber siteleri gibi olur ya, onların tam tersi bir başlık. Onlar gibi merak uyandırmak değilde daha çok haber sayfasına girmeden direk haberi öğrensinler isterim. İkincisi ise yazdığım blogun ilk paragrafında tüm içeriğin özetini geçmek isterim. Eğer içeriği beğenirse ayrıntılarını okur diye düşünürüm. Bunu yapmamın sebebi ise müşteri memnuniyeti 🙂 Fakat bu içeriğimde bu mottomu gerçekleştiremeyeceğim hatta hâlâ sizi boş açıklamalarla oyalıyorum.
Bu içeriği iki şekilde size anlatmak istiyorum. İlk ele alınması gereken konu Şişecam topluluğunun göstermiş olduğu uluslar arası başarı, ikinci konu ise diğer Türk markalarına örnek olması…
Milano ve Paris’te 2 yıl önce lansmanı yapılan Nude; dünyaya açılma vizyonu çerçevesinde ünlü moda ve tasarım ikonu Iris Apfel ile bir iş birliğine gitti. Sadece kristal cam içeren Nude ürünlerin öne çıkan özelliği incelik, yalınlık ve sadelik. Bu doğrultuda ana sloganı da: “Yalın güzeldir.” Peki yalının güzelliğini ortaya koymak için tamamen maksimalist bir stil ikonundan daha etkili ne olabilir? 97 yaşındaki tasarımcı ve iç mimar Iris Apfel’in gösterişli tarzıyla incecik, sade çizgileriyle Nude eşyalarını yan yana koymak ve bu tezatın gücünden yararlanmak… TBWA Istanbul imzası taşıyan kampanyanın amacı da tam olarak bu.
Paşabahçe’yi de bünyesinde bulunduran Şişecam topluluğu tarafından yaratılan Nude; şirketin küresel tasarım markası. Modern yaşama yönelik cam objeler sunan Nude; yalınlık ve basitliği odağına koyan, geleneksel cam eşyaları bir adım öteye taşıyan bir marka. Ve buraya dikkatinizi çekmek isterim. Zaten Şişecam yıllardır dünyanın bir çok ülkesine ihracat yapan bir şirket. Yani pazara hakim fakat bir marka olarak değil. Bu yapmış olduğu çalışmayla da birlikte bir marka olması çok önemli bir adım. Dünya çapında bir itibarın yanında ülkemize de kazanımları ve geri dönüşleri çok güzel olacaktır. Şimdi yapılacak en güzel şey, hammaddeyi millileştirmek.
Ele almak istediğim bir ikinci konu ise Vestel başta olmak üzere tüm dünyaya ihracat yapan yerli markalarımız var. – Ne kadar bu markalar hammaddeyi ithal etmek zorunda olsalarda… – Bu markalar gözümüze küçük görünseler de ciddi bir pazara sahip markalar. Mesela tüm dünyanın ambalajını sağlayan bir marka var. Pazarın %75’ine sahip ve bu marka Türk! Fakat daha önemli pazarlarda faaliyet gösteren şirketlerimiz henüz dünyaya açılmış değil. Umarım Şişecam ve ondan önce markalaşmaya başlamış şirketlerde bu konularda ellerinden geleni yapar ve biraz risk alarak ülke ekonomisini canlandırmak için ellerini taşın altına koyarlar. Artık ben kendi yağımda kavrulayım ne olursa olsun demek yerine ülkemiz için daha hızlı büyümeliyiz derler…
Serkan Dinç sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.