Bugünlerde de Kipa 23 Yaşında, Cumhuriyet 92 Yaşında, Google Adwords 15 Yaşında! Bugünlerde reklamlar önemli olan şeyin ürün yada hizmet değilde yaşlarının kaç olduğunu görmem acaba algıda seçicilik mi yoksa bu ara bunlar mı popüler? Benim bildiğim 25, 50, 75, 100 gibi yaşlarda genel kutlamalar özel kampanyalar falan olur yada nebileyim 10 ve katlarında yapılır. Bu pazarlama departmanlarının nesi var bilmiyorum ama çalıştığım şirket bile gitti 100. Yılını kutlamak yerine 101. yılını kutladı. Marjinallik bunun neresinde? Tamam 100. yılı kutlamak genel bir şey ama marjinal olarakta kutlanabilir.
Google‘ın reklam servisi, arama motoru reklamcılığının en önemli öğesi Adwords 15’inci yaşını kutladı ve yeni yaşında önemli bir infografikle dünü ve bugüne dair rakamları yansıttı. Ekim 2000‘de Google tarafından self servis reklamcılık olarak Adwords ismiyle duyurulan servis bugün Google’ın en önemli gelir kalemlerinden birini oluşturuyor.
Geçtiğimiz 15 yıl içerisinde kendi içinde yenilenen ve yeni modelleri de ekleyerek, internet ve arama motoruyla birlikte büyümeyi başaran Adwords, yola çıktığı gün sadece 350 reklamverenle işe başlamıştı. Bugün ise 1 milyondan fazla reklamveren, Google Adwords’e reklamlarını veriyor. 2011 yılında en çok aratılan markalar sırasıyla Nokia, Sony, BMW, Palm ve Adobe iken, bugün bu markalar bile ciddi değişime uğradı.