Etrafımızı Ne Kadar İyi Görüyoruz?
18 Nisan 2022Büyük Kariyerlere Açılan Minik Kapılar
22 Nisan 2022İngiltere’nin en büyük süpermarket zincirlerinden Tesco‘nun müslüman müşterilerini hedef alan ve çok ince düşünülmüş bir reklam kampasını paylaşmak istedim. Neden paylaşmak istedim? Çünkü Müslümanların azınlık olduğu bir ülke olan İngiltere’de azınlıklarında aslında onlardan biri olduğunu kanıtlayan, ırkçılığın ve ayrımcılığın her türlüsünün olmadığı bir ülke izlenimi veriyor olması çok hoşuma gitti. Tesco özel sermaye ama sosyal yaşama etki etmesi, Tesco’nun o ülkenin kimliğini oluşturan bir değer olmasını sağlıyor. Bu yüzden Tesco bu reklam ile hem müşterilerini memnun ederken hemde ülkesine bir katma değer sağlıyor. Baksanıza tüm müslüman ve gayri müslüman ülkelerde bloglara konu olmuş harika bir çalışma.
Müslümanlara Karşı Olumsuz Algısyı Yıkmak
Çeşitlilik ve kapsayıcılık verilerine göre danışmanlık veren The Unmistakables firmasıyla birlikte çalışarak Müslüman toplumun temsil edildiğini hissetmesi için bir çalışma gerçekleştirildi. The Unmistakables, Müslüman insanların yüzde 67’sinin medyada olumsuz resmedildiklerini hissettiklerini söylerken marka ile hazırlanan kampanyada bu algıyı da yıkmak hedeflendi. The Unmistakables’ın kurucusu ve CEO’su Asad Dhunna, ülkerlere ve mezheplere göre farklılık gösteren nüanslara da dikkat ederek geleneksel bir iftar sofrası temsili oluşturmaya çalıştıklarını vurguladı.
Tesco, açık hava kampanyasıyla birlikte mağazalarında reyonların çevresinde ürünlerle ilgili yemek tariflerinin yanı sıra sosyal medya hesabından ve internet sitesinden de Ramazan boyunca pratik ve lezzetli yemek tarifleri sunuyor.
Serkan Dinç sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.