
Ebeveynlere Yardımcı Modem “Torch”
10 Kasım 2015
Çocuklar İçin Yazılım, Tasarım ve Robotik Eğitimi
10 Kasım 2015Toyota Barista Projesi
Toyota Baris Project, diye bir projenin artık sonuna gelmiş ki bunu bizimle paylaşmış ve paylaşımını da insanda “İşte biz insanoğlu bunu da yaptık” yada “Vay be” dedirten cinsten olmuş. Gerçekten bu h a r i k a bir şey…
Araba kullananların başına eminim ki balatalar ile ilgili bir sıkıntı gelmiştir. Mesela bir dağdan yada uzun bir bayırdan inerken burnunuza bir koku gelmiştir balatalar yanmıştır tekerlek kitlenmiştir balatalar bitmiştir tekerleri kitlemiştir tabi bu arada da tekerler el değmeyecek kadar sıcaktır. İşte Toyota’da bu projesinde burada oluşan enerjiyi depoluyor ve bunu tekrar kullanıyor. Fakat aklınızda ulan bir frende ne kadar enerji depolanabilir ki sorusu geliyor değil mi?
TOYOTA BARİS PROJESİ
Klasik frenlerde balatalar, tekerleklerdeki dönme hareketi kaynaklı kinetik enerjiyi sürtünme ile ısıya dönüştürüyor. Toyota’nın “Kinetic Energy Recovery System” (Kinetik Enerji Geri Kazanım Sistemi) ise tekerleklerdeki kinetik enerjiyi elektrik enerjisine çevirip depoluyor ve yeniden hızlanma esnasında tekrar kullanıma sokuyor.
Toyota bu projesini insanlara tanıtmak için gayet güzel bir yol seçmiş. Dünyanın önde gelen araba üreticisinin hibrit yarış otomobili TS040 Le Mans Grand Prix parkurunu simule eden bir cins otomobil koşu bandına bağlanmış, otomobilin Kinetik Enerji Geri Kazanım Sistemi de 171 kişiye kahvaltı hazırlayacak elektrikli mutfak aletlerine.
Otomobil 1 turu tamamladığında sistem virajlarda yapılan frenlemeler esnasında depoladığı 6.000.000 jullük enerjiyi bu aletlere iletiyor ve 171 bardak kahve, 83 dilim kızarmış ekmek ve 58 sahanda yumurta bu enerjiyle hazırlanıyor.
Aynı sistem Toyota hibrit araçlarında da kullanılacak ve frenleme esnasında kaybolan enerjiyi hızlanırken kullanarak önemli miktarda yakıt tasarrufu sağlayacak.
https://www.youtube.com/watch?v=W9AWeTeElMk
Serkan Dinç sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.